5/14/2013

mitt liv

här nedan följer tre bilder på min spännande tisdagskväll. mitt i filmen
fick jag dock avbryta och börja ladda ner sista how i met your mother-
avsnittet efter att någon skrivit på facebook att man får se morsan i det.
det fick man. 



okej, så vad händer för spännande i paris? säkert jättemycket. men i min sfär... ingenting. hade en sån där jätte jätterolig utekväll i lördags. ni vet när man dansar så att svetten rinner ÖVERALLT och sjunger med så satans falskt och så högt man bara kan. sen hade jag och miranda bara tio euro att ta oss hem på, blev avsläppta på okänd plats och var tvungna att fråga oss fram för att komma hem. det var inte lika kul. så där stod jag och bölade mitt i natten och kom väl lite till insikt. till insikt om hur nedrans trött jag börjar bli på den här staden.
min kollega tim (även kallad mannen på t) frågar mig varje dag vad jag ska göra under kvällen och här är svaren för de senaste tre:

* dricka te!
*äta pannkakor, alltså bananpannkakor, polentapannkakor och den gamla hederliga sorten.
*läsa "den allvarsamma leken" och nu sista delen i murakamis triologi.
* titta lite sporadiskt på film/serier.
* läsa artiklar om feminism och skriva ifrågasättande brev till american apparel.
* prata med mamma och längta hem.
*skriva i min orangea anteckningsbok.

men mitt liv är inte bara pest, här kommer en lista på positiva saker:
* elin var på svenska godisaffären idag, så imorgon när jag kommer till jobbet kommer en påse vänta i mitt skåp.
* det är bara en och en halv månad tills jag åker hem (och därimellan kommer emelie).
okej, det var det, så nästan bara pest med andra ord. låt oss lyssna till några bra låtar för att bli på bättre humör.





Inga kommentarer: