2/04/2013

bar du marché des blancs manteaux

nu ska jag presentera er för min bästa bistro:
 här hamnar man när: la perle ALDRIG serverar mat, och när man inte ens
kan få en kaffe på nämnda café. alltså det har hänt mig typ fyra gånger.
 det var så jag upptäckte denna resto som ligger där rue vielle du temple
 korsar rue des blancs manteaux. alltså i marais. 
 igår var vi där för lite söndagsmiddag. lovisa var som vanligt fin i boll.
 det är fint och mysigt därinne, väldigt franskt liksom och egentligen inte
så himla speciellt, men jag får liksom någon härlig feeling där.
första gången jag var där med emelie i höstas hamnade vi bredvid ett
amerikanskt gaypar i sextioårsåldern som rest jorden runt tillsammans och
som besöker paris flera gånger om året. dom pratade om hur viktig obama
var för usa och tyckte att marais var det absolut bästa området i paris. 
och så har dom väldig god mat för bra priser. snipp snapp slut.

Inga kommentarer: