11/07/2012

göteborg


idag saknar jag göteborg. så himla mycket. jag saknar att ta vagnen till
järntorget för att träffa klara. jag saknar att sitta på samma caféer dag in
och dag ut och dricka kaffe. jag saknar att veta var man hittar allt, precis
allt. jag saknar att veta vart varenda himla gata leder. jag saknar att dricka
zumbali på förfester och röka camel activate på balkonger. jag saknar att
gå ut till samma ställen varje helg och bara se välbekanta ansikten. jag
saknar att åka spårvagn. jag saknar mitt hem där allt finns, allt allt! jag
saknar att träffa mina vänner på en måndag och börja planera helgen. jag
saknar andra långgatan. jag saknar henriks långa samtal om you name it.
jag saknar att bli hembjuden till anna på frukost, lunch, middag, kaffe, vin.
jag saknar intrigerna som uppstår när alla känner alla. jag saknar super
sushi och att läsa gp på morgonen. jag saknar mamma och katten. åh.

Inga kommentarer: