12/27/2011

resor tvåtusenelva


Årets första resa var strax innan studenten då jag for med familjen till
Venedig. Det var varmt och färgglatt, till skillnad från Sverige.


Strax efter studenten for vi i kören till Krakow, vi blandade tävlingar med
billig alkohol och tragiska saker som att besöka koncentrationsläger.


Några dagar efter hemkomsten från Polen for jag och Johannes på vår
allra första resa tillsammans (antagligen sista med) till Paris. Där hade
vi det väldigt bra trots att det var himla kallt nästan hela tiden.


Sedan stannade jag hemma i några månader för att i september åka tilll
Barcelona med Frida och Julia i tio dagar. Vi hade en egen lägenhet och
verkligen världens största balkong högt högt upp. Det var jättevarmt och vi
skaffade oss flera nya vänner, gick på hemmafest och fick stanna kvar efter
att baren stängde. Lite så man vill ha det men nästan aldrig får det.

I börjar av november impulsåkte jag till Paris för att spendera två dagar
med familjen. Jag hann även träffa min vän Elin som bor där och läser.
Det var mysigt och jag blev så klart ännu mer sugen på att snart flytta dit!

4 kommentarer:

Malin sa...

fina fotografier!

Kajsa sa...

Venedig är verkligen en underbar stad!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

SÅ MYCKET SKÖNINGAR!

Malin Aurora sa...

Det låter som några himlans fina resor!